Nieuw educatieplatform voor locaties: School of Venues

De Nederlandse locatiemarkt heeft nu een eigen educatieplatform voor marketingmedewerkers: School of Venues. Het platform is een initiatief van venue marketeer Stijn Oude Vrielink, die de marketing deed voor OCEANDIVA en Diederik Smit van High Profile Locaties. Vanaf januari 2018 beginnen zij met hun gespecialiseerde trainingen met de missie: marketing toegankelijk maken voor meeting- en event venues. 
 
Voor de opleiding van marketingmedewerkers konden locaties voorheen alleen terecht bij algemene marketingopleidingen of opleidingen gericht op de hotellerie. “Wij zijn ervan overtuigd dat het vermarkten van een venue een specialisatie op zich is. Het gaat bij de meeste locaties niet om een zaaltje dat je verkoopt, maar een beleving. Door de diversiteit van locaties in Nederland moet iedere locatie een eigen, unieke manier vinden om zich op de markt te zetten,” aldus Vrielink. Behalve om theoretische kennis draait het bij School of Venues ook om interactie met collega’s uit de locatiebranche.

Powersessies

De School of Venues ontwikkelde vier ‘powersessies’ op het gebied van venue marketing. De powersessies zijn bedoeld voor iedereen die zich binnen een locatie bezighoudt met marketing & communicatie. Daarnaast is het geschikt voor accountmanagers die deeltijd met marketing actief zijn en voor nieuwe venues, die net op de markt zijn. De eerste vier powersessies gaan over branding, content marketing, online vindbaarheid en social media. De basis van de theorie wordt gevormd door de kennis van marketing; voor de locatiespecifieke onderdelen baseren zij zich op de data uit het locatieonderzoek en de locatiebenchmark van High Profile Locaties.

 
2017-11-06