Quality in Meetings http://qualityinmeetings.nl/ en-us info@qualityinmeetings.nl 2017-11-17T18:37:13+01:00 hourly 1 2000-01-01T12:00+00:00 <![CDATA[Congrescentrum en Vergadercentrum]]> http://qualityinmeetings.nl/nieuws/6743/congrescentrum-en-vergadercentrum.html

]]>
wo, 31 mrt 2010 11:30:00 +0100
<![CDATA[Zuivere koffie bij meetings en evenementen?]]> http://qualityinmeetings.nl/nieuws/6233/zuivere-koffie-bij-meetings-en-evenementen.html Langzaam groeit het besef dat ook bij meetings veel duurzaamheidswinst is te behalen. Maar bij veel bedrijven staat het denken hierover nog wel in de kinderschoenen.

]]>
vr, 02 okt 2009 00:00:00 +0100
<![CDATA[De eerste overheidscriteria voor duurzaam inkopen]]> http://qualityinmeetings.nl/nieuws/6234/de-eerste-overheidscriteria-voor-duurzaam-inkopen.html

Nu de productgroep Adviesdiensten is komen te vervallen, krijgen organisatiebureaus nog niet direct te maken met de duurzame inkoopseisen die het Rijk en andere overheden zich in 2010 opleggen. Maar binnen andere productgroepen zijn er criteria die ook bij de organisatie van bijeenkomsten een rol kunnen spelen.
 

]]>
vr, 02 okt 2009 00:00:00 +0100
<![CDATA[Maatschappelijk Verantwoord Organiseren]]> http://qualityinmeetings.nl/nieuws/6197/maatschappelijk-verantwoord-organiseren.html Dat ook de meeting markt duurzaam en ‘groen’ hoort te zijn staat buiten kijf. De vraag is alleen hoe organiseer je ‘milieuvriendelijk’.
]]>
ma, 21 sep 2009 00:00:00 +0100
<![CDATA[Meetings Mean Business]]> http://qualityinmeetings.nl/nieuws/2754/meetings-mean-business.html Meetings Mean Business is een Amerikaanse campagne om het belang van de meeting en business travel industrie te onderstrepen. De campagne werd begin 2009 gestart nadat bedrijven die een noodlening van de overheid kregen, verplicht werden om budgetten voor meetings, events en incentive programma's vooraf te laten goedkeuren.

]]>
di, 25 aug 2009 00:00:00 +0100
<![CDATA[Green Meetings]]> http://qualityinmeetings.nl/nieuws/566/green-meetings.html ]]> za, 25 okt 2008 00:00:00 +0100 <![CDATA[Zakelijke etiquette in Japan]]> http://qualityinmeetings.nl/nieuws/521/zakelijke-etiquette-in-japan.html Japanners waarderen het zeer als u zich heeft verdiept in hun cultuur. Dat wil niet zeggen dat u moet (proberen te) buigen als een japanner. Het is zelfs beter van niet. Hier een aantal do’s en dont’s voor meetings met Japanners.
]]>
do, 16 okt 2008 00:00:00 +0100
<![CDATA[Zakelijke etiquette in Duitsland]]> http://qualityinmeetings.nl/nieuws/479/zakelijke-etiquette-in-duitsland.html Mike van der Vijver is free lance intercultureel consulent. Hij woont en werkt afwisselend in Italië en Nederland. Hij heeft veel ervaring met Duitse bedrijven en multinationals.
]]>
di, 14 okt 2008 00:00:00 +0100
<![CDATA[Zakelijke etiquette in Frankrijk]]> http://qualityinmeetings.nl/nieuws/480/zakelijke-etiquette-in-frankrijk.html Het Franse zakenleven is erg hierarchisch ingesteld. Voordat er een definitief besluit wordt genomen, moeten veel mensen hun fiat geven. Verwacht bij een Fransman dan ook niet snel ter zake te kunnen komen. Er wordt veel belang gehecht aan het rustig opbouwen van een relatie. De eerste contacten zijn nogal formeel en stipt. Kom altijd op tijd. Tutoyeren is er zeker niet bij, dat gebeurt meestal pas als er een zekere vriendschap is ontstaan. Vaak komt het nooit zo ver.
]]>
di, 14 okt 2008 00:00:00 +0100
<![CDATA[Zakelijke etiquette in Griekenland]]> http://qualityinmeetings.nl/nieuws/481/zakelijke-etiquette-in-griekenland.html Griekenland is een vriendelijk en gemakkelijk land om zaken mee te doen. Maar de marktbenadering vereist voorzichtigheid en een goede voorbereiding. De administratieve structuren en procedures kunnen nogal verschillen van die in andere Europese landen. Bij het zakendoen is persoonlijk contact van doorslaggevend belang. Het gaat er om dat u een vertrouwensrelatie opbouwt en in stand houdt. De veiligste oplossing is wellicht een Griekse agent aan te stellen.
]]>
di, 14 okt 2008 00:00:00 +0100
<![CDATA[Zakelijke etiquette in Israël]]> http://qualityinmeetings.nl/nieuws/483/zakelijke-etiquette-in-israel.html In Israël is de manier van zakendoen Westers georiënteerd. De Israëlische zakenman is snel en direct. Er wordt veel per telefoon, mail en fax geregeld. Afspraken worden altijd schriftelijk vastgelegd. Het is onbeleefd iemand thuis tussen twee en vier uur ’s middags of na tien uur ’s avonds (telefonisch) te storen. Ook op Shabbat (begint op vrijdagavond) stoort u Israëli’s of Joodse mensen elders niet thuis, tenzij u bent uitgenodigd door de Israëlische gastheer- of vrouw.
]]>
di, 14 okt 2008 00:00:00 +0100
<![CDATA[Zakelijke etiquette in Luxemburg]]> http://qualityinmeetings.nl/nieuws/484/zakelijke-etiquette-in-luxemburg.html Het rijke met banken bezaaide Luxemburg is met zijn 450.000 inwoners de rust zelve. Vandalisme, hooliganisme, moord en doodslag kent het ministaatje vrijwel niet. Het land wordt wel eens omschreven als kalm, keurig en netjes. De bevolking is soms in het begin wat nors, maar ze worden alras oprecht vriendelijk zolang u zich ook kalm, keurig en netjes gedraagt. Net als in België wordt de zogenaamde Nederlandse assertiviteit niet gewaardeerd.
]]>
di, 14 okt 2008 00:00:00 +0100
<![CDATA[Zakelijke etiquette in Turkije]]> http://qualityinmeetings.nl/nieuws/485/zakelijke-etiquette-in-turkije.html Kom bij afspraken in Turkije altijd stipt op tijd. Hou daarmee rekening met de verkeersdrukte in steden als Istanbul. Maar verwacht van uw zakenrelatie niet dezelfde stiptheid. Het verdient aanbeveling afspraken kort van tevoren nog een keer te bevestigen. De benadering, zeker in het begin, is redelijk formeel.
]]>
di, 14 okt 2008 00:00:00 +0100
<![CDATA[Beoordelingscriteria voor projectoren]]> http://qualityinmeetings.nl/nieuws/486/beoordelingscriteria-voor-projectoren.html Een projectorloze presentatie begint tot de uitzonderingen te behoren. Multimedia projectoren worden dan ook veelvuldig aangeschaft en dit zorgt voor snelle ontwikkelingen bij de fabrikanten. Een overzicht van de huidige stand van zaken.
]]>
di, 14 okt 2008 00:00:00 +0100
<![CDATA[Lichaamstaal]]> http://qualityinmeetings.nl/nieuws/487/lichaamstaal.html Het succes van een meeting staat of valt met een efficiënte communicatie. En omdat zowel de zender als de ontvanger fysiek aanwezig zijn, is hier de lichaamstaal nog belangrijker dan in andere omstandigheden. Door die signalen zorgvuldig te observeren en correct te interpreteren kunt u de kwaliteit van het contact een flink stuk vooruit helpen.
]]>
di, 14 okt 2008 00:00:00 +0100
<![CDATA[U bent de eerst aangesprokene]]> http://qualityinmeetings.nl/nieuws/489/u-bent-de-eerst-aangesprokene.html Bedenk dat u als organisator als eerste wordt aangesproken op schade, ook al ligt de uiteindelijke verantwoordelijkheid bij een ander partij. Dit kan zorgen voor juridische en dossierkosten plus eventueel de kosten van een uitkering aan de getroffene, die u later probeert te verhalen op de verantwoordelijke. Schuldvraagdiscussies kunnen voorkomen worden door een gezamenlijke polis voor de opdrachtgever, organisator en producent.
]]>
di, 14 okt 2008 00:00:00 +0100
<![CDATA[Sprekers en acteurs]]> http://qualityinmeetings.nl/nieuws/490/sprekers-en-acteurs.html Presenteren is een vak, net als organiseren. Schroom daarom niet om een professional in te huren om uw boodschap over te brengen. Of een acteur voor de broodnodige humor. Hier enkele tips om nog meer plezier te hebben van uw professionele presentator.
]]>
di, 14 okt 2008 00:00:00 +0100
<![CDATA[Helpende hostess]]> http://qualityinmeetings.nl/nieuws/491/helpende-hostess.html Een hostess kan u veel werk uit handen nemen. Vergeet echter niet ze goed op gang te helpen. Een goed gebriefde hostess komt uw gastvrijheid enorm ten goede.
]]>
di, 14 okt 2008 00:00:00 +0100
<![CDATA[Vlekkeloze catering]]> http://qualityinmeetings.nl/nieuws/492/vlekkeloze-catering.html De catering is het eerste waar de mensen over klagen als het niet goed zit. Onvoldoende aandacht voor de verzorging van de inwendige mens krijgt u al snel op uw bordje. Gelukkig zijn er veel organisatoren u voorgegaan. Hier tips en aandachtspunten voor een vlekkeloze catering.
]]>
di, 14 okt 2008 00:00:00 +0100
<![CDATA[Hoe huur ik een computer]]> http://qualityinmeetings.nl/nieuws/493/hoe-huur-ik-een-computer.html Of het nu om twee of om tweehonderd computers gaat, de kans is groot dat u de apparatuur voor uw bijeenkomst bij een computerverhuurbedrijf huurt. Die zijn er tenslotte in gespecialiseerd. Maar voordat de computers gebruiksklaar op uw evenement staan, komt er wel wat bij kijken.
]]>
di, 14 okt 2008 00:00:00 +0100
<![CDATA[Wat kan organisatiesoftware voor u doen?]]> http://qualityinmeetings.nl/nieuws/494/wat-kan-organisatiesoftware-voor-u-doen.html Professionele event management software kan u veel werk uit handen nemen. De programma’s zijn doorgaans modulair opgebouwd, zodat u zelf bepaalt in welke onderdelen u investeert.
]]>
di, 14 okt 2008 00:00:00 +0100
<![CDATA[Tien dingen die u niet moet doen met premiums]]> http://qualityinmeetings.nl/nieuws/495/tien-dingen-die-u-niet-moet-doen-met-premiums.html Een kadootje geven aan uw deelnemers lijkt zo risicoloos. Maar wie niet vooraf goed nadenkt over het hoe en waarom van de premium, kan hem beter achterwege laten.
]]>
di, 14 okt 2008 00:00:00 +0100
<![CDATA[Bezoekersregistratie bij congressen]]> http://qualityinmeetings.nl/nieuws/496/bezoekersregistratie-bij-congressen.html Het registreren van de deelnemers moet geolied lopen. Niemand wil lang wachten bij de balie en een rommelige ontvangst doet de deelnemers het ergste vermoeden over uw organisatietalent.
]]>
di, 14 okt 2008 00:00:00 +0100
<![CDATA[Effectief uitnodigen]]> http://qualityinmeetings.nl/nieuws/497/effectief-uitnodigen.html Er wordt veel georganiseerd, dus de kans dat u de enige bent die iemand uitnodigt is klein. Zo zorgt u dat u wel zoveel mogelijk deelnemers binnen haalt.
]]>
di, 14 okt 2008 00:00:00 +0100
<![CDATA[Help uw gasten aankomen]]> http://qualityinmeetings.nl/nieuws/498/help-uw-gasten-aankomen.html Het mobiliteitsvraagstuk is niet voor niets al jaren in het nieuws. Dat betekent dat uw (potentiële) gasten of deelnemers een drempel over moeten om naar uw evenement af te reizen. U kunt ze daarbij helpen.
]]>
di, 14 okt 2008 00:00:00 +0100
<![CDATA[Zakelijke etiquette in Zwitserland]]> http://qualityinmeetings.nl/nieuws/471/zakelijke-etiquette-in-zwitserland.html ‘The country you hate to love and love to hate.’ Het had een slogan van de Zwitserse dienst voor (zakelijk) toerisme kunnen zijn. Ex-pats kijken doorgaans met gemengde gevoelens op hun verblijf in Zwitserland terug. Gruwelijk mooi, gruwelijk efficiënt, gruwelijk saai…]]> wo, 08 okt 2008 00:00:00 +0100 <![CDATA[PCO wordt spin in het web]]> http://qualityinmeetings.nl/nieuws/446/pco-wordt-spin-in-het-web.html Internationale associaties zien hun Professional Conference Organiser (PCO) niet alleen als logistieke dienstverlener voor hun conferenties. Ook voor de (her)structurering van de vereniging wordt vaak een beroep gedaan op de PCO.
]]>
zo, 28 sep 2008 00:00:00 +0100
<![CDATA[Topkoks kietelen meer dan smaakpapillen]]> http://qualityinmeetings.nl/nieuws/447/topkoks-kietelen-meer-dan-smaakpapillen.html De culinaire verwachtingen van uw gasten zijn de laatste jaren sterk toegenomen. Gelukkig zijn er steeds meer topkoks actief op de meeting markt, om aan deze verwachtingen te voldoen en ze zelfs te overtreffen. Vaak gaan ze verder dan alleen lekker eten voorschotelen.]]> zo, 28 sep 2008 00:00:00 +0100 <![CDATA[Videoconferencing met telepresence]]> http://qualityinmeetings.nl/nieuws/448/videoconferencing-met-telepresence.html Videoconferencing was tot voor kort vooral bedoeld voor online vergaderen. Vandaag de dag is het meer en meer een gereedschap om online te communiceren. Met als nieuwe term ‘telepresence’.]]> zo, 28 sep 2008 00:00:00 +0100